ΚΔΑΠ στο Ρύσιο και στην Κάτω Τούμπα | Νηπιακός Κήπος

ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΔΑΠ….

Πρόκειται για δομές δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά 5-12 ετών, που λειτουργούν εκτός του σχολικού ωραρίου, στοχεύοντας στη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών, μέσα από ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες.

Τα Κέντρα Προσχολικής Αγωγής «Νηπιακός Κήπος» αναπτύσσουν τη δράση τους και δραστηριοποιούνται σ΄ ένα χώρο ενεργοποίησης της έμπνευσης, της δημιουργίας και της ελεύθερης έκφρασης… Απογευματινά δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά από 5-12 ετών σ΄ έναν πολυχώρο με οδηγό την φαντασία, την παιχνιδιάρικη διάθεση & την αγάπη για το παιδί…

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Λειτουργούμε όλο το χρόνο βασιζόμενοι σε ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα και λαμβάνοντας υπόψη τη σωματική, συναισθηματική, ψυχική και πνευματική διάσταση του παιδιού. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμά μας αποτελείται έχει σαν θεματικούς άξονες την Επιστήμη, την Τέχνη, το Περιβάλλον, τον Αθλητισμό, τη λογοτεχνία και τα Συναισθήματα. Δίνεται η ευκαιρία στο παιδί να έρθει σε επαφή με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, να διερευνήσει, να ανακαλύψει ποικίλους τομείς, και τελικά, τον εαυτό του.

ΤΟ ΚΔΑΠ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ…

Τα εργαστήρια αφορούν ηλικίες 5 ως 12 ετών, και το πρόγραμμα προσαρμόζεται με βάση τις ανάγκες των παιδιών.

Το χειμερινό ωράριο είναι 16:30 με 20:30 και το θερινό 07:30 με 16:00.

Η συμμετοχή στο ΚΔΑΠ είναι ΔΩΡΕΑΝ όλο το χρόνο με κουπόνια Voucher μέσω του ΕΣΠΑ, αλλά φυσικά, υπάρχει και δυνατότητα παρακολούθησης από παιδιά που δεν έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα.

Το ΚΔΑΠ λειτουργεί όπως και ο βρεφονηπιακός σταθμός σ΄ έναν χώρο 1500τμ μέσα σ΄ ένα οικόπεδο 5 στρεμμάτων με στόχο να αναπτυχθούν όλοι οι θεματικοί άξονες επιλογής μας.

Λειτουργεί 11 μήνες το χρόνο, από Σεπτέμβριο ως Ιούλιο

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

  • Ταξίδι στους αρχαίους πολιτισμούς
  • Εργαστήρι τέχνης για μικρά χεράκια
  • Εξερευνώ τους μεγάλους ζωγράφους και τα διάσημα έργα τους
  • Ανακαλύπτω τη ζωγραφική
  • Ατελιέ μόδας και διακόσμησης
  • Ντεκουπάζ – Ψηφιδωτό
  • Κεραμική – Πηλός
  • Κατασκευές με ανακυκλωμένα υλικά

Σ΄ αυτόν το θεματικό άξονα, τα εργαστήρια έχουν σχεδιαστεί, προκειμένου να βοηθήσουν τα παιδιά να συναντήσουν το δημιουργικό εαυτό τους. Μέσα από τη γνωριμία με τις τέχνες, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να φανταστούν, να δοκιμάσουν, να παίξουν, να συνεργαστούν, να αλληλεπιδράσουν, να δημιουργήσουν, να απολαύσουν.

Θα ζωγραφίσουν μαθαίνοντας διάφορες τεχνικές και ρεύματα, θα πειραματιστούν στη χαρακτική, το ντεκουπαζ, την τέχνη του ψηφιδωτού, τον πηλό και την κεραμική και θα φτιάξουν πρωτότυπες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά θα πρωτοτυπήσουν και θα δουλέψουν συνδιαστικά, ανακαλύπτοντας τα ενδιαφέροντά τους.

B. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ «Από το χοροθέατρο … ως το μιούζικαλ»

Με το χοροθέατρο ή αλλιώς το σωματικό θέατρο, η κίνηση αποκτά «άλλη διάσταση»!! Δε μας ενδιαφέρει η τελειότητα της κίνησης, αλλά η έκφραση εικόνων και συναισθημάτων μέσα από αυτή. Έτσι λοιπόν, το σώμα μας γίνεται το προσωπικό μας μέσο θεατρικής κίνησης και έκφρασης.

Το μιούζικαλ από την άλλη είναι ένα είδος θεάτρου, που περιλαμβάνει τραγούδια, διαλόγους και χορό. Είναι ένας τρόπος να ειπωθεί μία ιστορία και να εκφραστεί ένα συναισθηματικό περιεχόμενο

Αυτά τα δύο στοιχεία θα τα συνδυάσουμε και θα έχουμε ένα «εκρηκτικό αποτέλεσμα» που θα μαγέψει τα παιδιά, δουλεύοντας τα με άξονα το σύγχρονο χορό, το θέατρο αντικειμένων και τις τεχνικές τις ουδέτερης μάσκας!!!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ & ΑΘΛΗΣΗΣ

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ – ΚΙΝΗΣΗ – ΧΟΡΕΥΟΥΜΕ ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ

Η ακροβατική γυμναστική έρχεται να συναντήσει λάτιν μοτίβα από τη samba, τη salsa, το cha cha, το mambo και τη merengue. Στους ρυθμούς αυτούς έρχονται να προστεθούν δυναμικές κινήσεις από το hip-hop σε συνδυασμό με ανατολίτικους ήχους του χορού της κοιλιάς (belly dance) και του Bollywood dance.

ΑΘΛΟΥΜΑΙ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ

Είναι αποδεδειγμένο ότι η σωματική δραστηριότητα προσφέρει σημαντικά οφέλη στα παιδιά, τα οποία δεν περιορίζονται στη σωματική ανάπτυξη και μόνο, αλλά περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και σημαντικά ψυχικά και κοινωνικά οφέλη. Μέσα λοιπόν από τα τμήματα της φυσικής αγωγής, είναι αυταπόδεικτο ότι η άσκηση βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν ένα υγιές μυοσκελετικό και καρδιαγγειακό σύστημα. Μέσω αυτής «δυναμώνουν» τα οστά, οι μύες και οι αρθρώσεις και παράλληλα «γυμνάζονται» η καρδιά και οι πνεύμονες. Τα παιδιά αποκτούν καλύτερο έλεγχο του σώματος και των κινήσεών τους, βελτιώνοντας τα αντανακλαστικά τους και αναπτύσσοντας τον συγχρονισμό μεταξύ ματιών και άκρων. Τέλος, η σωματική δραστηριότητα είναι ένας καίριος παράγοντας για τη διατήρηση ενός υγιούς και φυσιολογικού βάρους, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς τις διαστάσεις που έχει πάρει η επιδημία ένο συναίσθημα.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – ΦΤΙΑΧΝΩ & ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ … ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΝΤΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Ένα πέταγμα με τη μαγική σκούπα σε ένα πανηγύρι με χίλια μύρια παιχνίδια της φαντασίας μας πάνω στη γλώσσα. Μια διαδρομή δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής συντροφιά με ήρωες μύθων, παραμυθιών, κόμικς καθώς και ποιημάτων της ελληνικής μας γλώσσας.

Το τμήμα Μαγειρεύοντας Ιστορίες το οποίο φέρνει σε επαφή τα παιδιά με τα διάφορα είδη κειμένων, όπως ποιήματα, μύθοι, παραμύθια, κόμικς παρέχοντάς τους ερεθίσματα προκειμένου να γεννήσει το μυαλό τους ιστορίες και να πλέξουν την πλοκή με χίλιους τρόπους! Όπως ένας καλός μάγειρας, που γνωρίζει, δοκιμάζει και αυτοσχεδιάζει!

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ … ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ…

Μέσα από μια ποικιλία γλωσσικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, όπως σταυρόλεξα, αινίγματα, παιχνίδια με κάρτες, δημιουργικές ιστορίες κ.ά., τα παιδιά εξασκούνται στον προφορικό και γραπτό τους λόγο. Το εργαστήρι αυτό θα βοηθήσει τους μικρούς μας φίλους στη γλωσσική τους έκφραση, καθώς και στην οργάνωση της σκέψης τους.

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ …ΑΛΛΙΩΣ!!!

Εργαστήρι ενισχυτικής διδασκαλίας με εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Στο εργαστήρι αυτό εφαρμόζεται μια μορφή διαφοροποιημένης διδασκαλίας με αφορμή ενότητες των σχολικών εγχειριδίων, βασισμένη στις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών, χρησιμοποιώντας ποικίλο παιδαγωγικό υλικό (κάρτες, καρτέλες, ηλεκτρονικός υπολογιστής). Στόχος μας η ανταπόκριση στη διαφορετικότητα των μαθητών, αξιολογώντας τις ανάγκες τους.

ΜΑΓΕΙΡΕΥΩ … ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Η μαγειρική χρησιμοποιείται παντού … και στους αριθμούς. Οι μικροί σεφ θα πειραματιστούν, θα γελάσουν, θα λειτουργήσουν σαν ομάδα στην κουζίνα και θα δημιουργήσουν γλυκές κι αλμυρές αλχημείες. Παράλληλα, όμως, θα μάθουν να ταξινομούν, να απαριθμούν, να διαβάζουν και τελικά να επιλύουν προβλήματα. Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, να παίξουν, να κατανοήσουν ότι τα μαθηματικά είναι γύρω μας και τελικά να τα αγαπήσουν. Ουσιαστικά, τα παιδιά θα έρθουν βιωματικά σε επαφή με μαθηματικές έννοιες μέσω της μαγειρικής, έτσι ώστε να είναι ικανά να λύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα στην καθημερινότητά τους

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ – ΜΗΧΑΤΡΟΝΙΚΗ

Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΚΗΠΟΣ ΜΑΣ…

Στο σταυροδρόμι της μηχανολογίας, της ηλεκτρολογίας και της πληροφορικής συναντιούνται οι μικροί μας φίλοι για να ανακαλύψουν τι κρύβεται πίσω από την ύλη που αποτελεί τον κόσμο.

Καταιγισμός πρωτότυπων πληροφοριών, υποθέσεις, πειράματα και συμπεράσματα είναι κάποια από τα όσα περιμένουν τα παιδιά στο εργαστήριο αυτό. Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν τα παιχνίδια από το πρόγραμμα αυτό!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ … ΤΟ ΡΟΜΠΟΤΟΚΗΠΑΚΙΑ

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένα νέο εκπαιδευτικό εργαλείο. Μέσα από αυτή, τα παιδιά γνωρίζουν και αφομοιώνουν έννοιες της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Πληροφορικής και γενικότερα των επιστημών, με έναν ευχάριστο και βιωματικό τρόπο που τελικά γίνεται ιδιαίτερα αποτελεσματικός. Τα παιδιά κατασκευάζουν μοντέλα χρησιμοποιώντας δομικά υλικά της Lego. Οι κατασκευές αυτές, αποτελούνται από μηχανικά μέρη, όπως άξονες, ρόδες, τροχαλίες γρανάζια, κ.α. Ακόμη, περιέχουν αισθητήρες και κινητήρες, οι οποίοι συνδέονται σε μία κεντρική μονάδα (εγκέφαλο). Αυτή με τη σειρά της ελέγχει τους αισθητήρες και τους κινητήρες, αφού την προγραμματίσουν κατάλληλα τα παιδιά, με τη βοήθεια ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή ή τάμπλετ.

ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ποιος είπε ότι τα παιχνίδια είναι χάσιμο χρόνου για τα παιδιά; Όποιος και αν ήταν, κάνει μεγάλος λάθος! Διότι το παιχνίδι αποτελεί τη «φυσική» γλώσσα του παιδιού, το ισχυρότερο μέσο έκφρασής του. Και πιο συγκεκριμένα, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στην πνευματική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Πόσο μάλιστα όταν δημιουργεί και τα δικά του επιτραπέζια παιχνίδια..!

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΥΚΛΑΣ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ

Μαζί με τα παιδιά θα μυηθούμε στον κόσμο του κουκλοθέατρου. Το θεατρικό παιχνίδι με κούκλες δίνει την ευκαιρία στο παιδί που παίζει να βιώσει καθημερινές δραστηριότητες και να μιμηθεί συμπεριφορές που παρατηρεί στο περιβάλλον του. Τα εργαστήρια περιλαμβάνουν και την κατασκευή κούκλας. Χρησιμοποιώντας ποικιλία υλικών όπως : κουτάλες, σουρωτήρια, υφάσματα, κάλτσες, κουμπιά κ.α. θα κατασκευάσουμε διάφορες κούκλες ( μαρότ, δακτυλόκουκλες κ.α.) με τέτοιον τρόπο ώστε να μάθουμε να μετατρέπουμε τα άψυχα αντικείμενα σε κούκλες με προσωπικότητα και ψυχή. Να κατασκευάσουν πρωτότυπες κούκλες κουκλοθεάτρου με διάφορες τεχνικές, οι οποίες αποτελούν μέσω έκφρασης και έκθεση συναισθημάτων του παιδιού

ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΙΓΟΥΡΑΣ

Το θέατρο σκιών είναι ένα σπουδαίο παιδαγωγικό μέσο που δημιουργεί δεσμούς αλληλεγγύης ανάμεσα στους μαθητές και συνεισφέρει στις απαιτήσεις τις πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Τα παιδιά σ΄ αυτό το εργαστήρι θα μάθουν τα παιχνίδια της σκιάς πίσω από το πανί, θα μάθουν να δημιουργούν τη χαρακτηριστική φιγούρα που το αντιπροσωπεύει.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Με βοηθό μας την τεχνολογία και τα σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης γενικότερα, θα εξασκηθούμε σε γλωσσικές και μαθηματικές ασκήσεις.

Εκπαιδευτικά παιχνίδια με τη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, καθώς και μικρά ρομποτάκια, ηλεκτρονικές πένες και πολλά άλλα παρόμοια αντικείμενα περιμένουν τα παιδιά να τα ανακαλύψουν με τρόπο πρωτοποριακό και πρωτόγνωρο!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Στόχοι του τμήματός μας είναι η μουσική ευαισθητοποίηση του παιδιού, η επικοινωνία μέσω της μουσικής και η εισαγωγή της μουσικής στην καθημερινότητά του.

Απώτερος σκοπός είναι η δημιουργία μιας μουσικής βάσης (ρυθμικής, μελωδικής και θεωρητικής) που θα συνοδεύει το παιδί στην υπόλοιπη ζωή του και, γιατί όχι, θα το οδηγήσει σε ένα μακρύτερο ταξίδι μουσικών γνώσεων και έκφρασης.

Μέσα από μουσικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς, τραγούδια και κίνηση τα παιδιά διασκεδάζουν και μαθαίνουν βιωματικά τον κόσμο της μουσικής έκφρασης.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ … ΜΕ ΤΗ ΖΑΧΑΡΗ!!! Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΟΤΕΧΝΙΑΣ

Η διακόσμηση των γλυκών αποτελούσε στο παρελθόν πρόκληση για τους ζαχαροπλάστες. Η ζαχαροτεχνία γεννήθηκε με την εμφάνιση της ζαχαρόπαστας. Είναι μια νέα μορφή τέχνης αποτέλεσμα της οποίας είναι τρισδιάστατα γλυπτά, όμορφες ζωγραφιές, μοναδικές δημιουργίες φτιαγμένες εξ ολοκλήρου από βρώσιμα υλικά. Οι μαθητές μας θα μάθουν την ιστορία της, τα είδη της, τον χρωματισμό αυτής. Θα έρθουν σε επαφή με τα εργαλεία μορφοποίησης και τη χρήση αυτών. Μέχρι το τέλος των μαθημάτων θα ξέρουν να κατασκευάζουν μόνοι τους τρισδιάστατες φιγούρες (λουλούδια, φιόγκους, ζωάκια κ.ά.) Στόχος μας είναι την προάγουμε την καλλιτεχνική τους φύση μέσα από μία πολύ ξεχωριστή δραστηριότητα και να ενισχύσουμε την φαντασία τους. Η ζαχαροτεχνία δεν είναι ζαχαροπλαστική, είναι η τέχνη της ζάχαρης και η διακόσμηση των γλυκών με διάφορα βρώσιμα υλικά.

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΥΠΟΝΙ VOUCHER ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΣΠΑ;

Βεβαίως, όλα τα παιδιά μπορούν να συμμετάσχουν στα εργαστήριά μας. Μπορείτε να διαλέξετε από το πρόγραμμα μας όσα εργαστήρια θέλετε και να φτιάξουμε μαζί ένα εβδομαδιαίο, μηνιαίο ή ετήσιο πρόγραμμα παρακολούθησης.

2. ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΚΔΑΠ;

Τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να παρακολουθούν καθημερινά το πρόγραμμα αλλά μπορούν να επιλέξουν τα εργαστήρια που επιθυμούν, σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους και τον ελεύθερο χρόνο τους.

3. ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΔΑΠ;

Το ΚΔΑΠ λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 16:30 έως 20:30 Ειδικά για τις ημέρες των διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα και κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, το ωράριο λειτουργίας γίνεται πρωινό 07:30 με 16:00 για να εξυπηρετήσει τους γονείς.

4. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΔΑΠ;

Η διάρκεια λειτουργίας του ΚΔΑΠ είναι από 1 Σεπτεμβρίου μέχρι 31 Ιουλίου