Βρεφικά τμήματα (Α & Β )

Βρεφικά τμήματα (Α & Β )

Το βρεφικό τμήμα αγκαλιάζει τα παιδιά στην πιο ευαίσθητη και τρυφερή ηλικία τους. Στόχος είναι η παροχή φροντίδας, αγάπης, ασφάλειας και ηρεμίας για τα βρέφη τα οποία φεύγουν από την αγκαλιάς της μητέρας τους. Είναι αποδεδειγμένο ότι τα βρέφη αντιλαμβάνονται και συλλέγουν πληροφορίες του περιβάλλοντος από νωρίς. Τα ερεθίσματα που δέχεται επηρεάζουν την ανάπτυξή τους αναλόγως, όπως και τα συναισθήματα που αναπτύσσει.

Γι’ αυτό, οι παιδαγωγοί μας δημιουργούν εμπειρίες οι οποίες ενισχύουν την επιθυμία του παιδιού για μάθηση και εξερεύνηση. Έτσι, επιτυγχάνουμε τους στόχους για ολόπλευρη και ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού, σε όλα τα επίπεδα: σωματικό, συναισθηματικό, νοητικό και κοινωνικό

  • Να νοιώσει το παιδί ασφάλεια και ζεστασιά … σαν να βρίσκεται στο σπίτι του
  • η υγιεινή είναι σημαντικός παράγοντας στις βρεφικές ηλικίες
  • Να του ανοίξουμε τα «πρώτα του παράθυρα στον κόσμο»
  • Τα παιδιά εδώ δεν αυτοεξυπηρετούνται
  • φοράνε ακόμη πάμπερς
  • θέλουν βοήθεια στο φαγητό και τον ύπνο
  • Στα τμήματα αυτά ακολουθείται το πρόγραμμα του κάθε παιδιού χωριστά
  • Υπάρχει τετράδιο καθημερινής ενημέρωσης του γονιού
  • Δημιουργούμε περιβάλλον με πλούσια οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα
  • Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μαλακά αντικείμενα και παιχνίδια που ενισχύουν τη λεπτή και την αδρή τους κινητικότητα
  • Αφήνουμε το παιδί να αγγίξει, να γευτεί, να δοκιμάσει τις ιδιότητες των αντικειμένων, να χαλάσει, να τσαλακώσει.
  • Βοηθάμε στην κοινωνικοποίηση του παιδιού όταν τα αφήνουμε ελεύθερα και ανεπηρέαστα να διαμορφώσουν αλληλεπιδράσεις αναμεταξύ τους και μοιράζουμε την αγάπη μας σε όλα τα παιδιά.
  • Να μάθει το παιδί σταδιακά να αποχωρίζεται το μεταβατικό αντικείμενο.
  • Να ενθαρρύνουμε τη δίψα για γνώση και εξερεύνηση με το να τα φέρνουμε σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερα αντικείμενα καθημερινής χρήσης και της φύσης.
  • Να αποθηκεύσει πλήθος θετικών βιωμάτων και εντυπώσεων που θα αποτελέσει στη συνέχεια το υπόβαθρο της φαντασίας του.

ΕΥΘΥΝΗ

H συναισθηματική ασφάλεια και σιγουριά για την επίτευξη της ομαλής μετάβαση του βρέφους από το σπίτι στο παιδικό σταθμό.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μέσα από την ασχολία με αντικείμενα λεπτής κινητικότητας για τη βελτίωση συντονισμού χεριού- ματιού και την απόκτηση ακρίβειας στη σύλληψη αντικειμένων.

ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ

Αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς που αποτελούν προϋπόθεση για την αυτονόμηση στη κίνηση και την κατάκτηση του βαδίσματος

ΜΑΘΗΣΗ

Ακούμε προσεκτικά το παιδί, κάνουμε λόγο αυτά που νομίζουμε πως θέλει να μας πει, μιλάμε πολύ στο παιδί. Του εκφράζουμε τη σκέψη και τα συναισθήματά μας, του εξηγούμε καθετί που συμβαίνει γύρω και στο ίδιο, το παροτρύνουμε, το ενθαρρύνουμε να μιλήσει με απλά τραγουδάκια.